13 april 2024: Ariosto Ensemble

Klassiek in de Kerken

RECENSIE van het concert op 4 november door het Helmonds Vocaal Ensemble – klik HIER

Ensembles die interesse hebben te spelen in de Protestantse kerk of de Sint Petrus Basiliek in Boxtel, kunnen een programmavoorstel en voorbeeldopnames sturen naar contact@klassiekindekerken.nl of de beschikbare informatie doornemen op de pagina contact ensembles

.

Blijf deze website volgen voor actuele informatie.

Voor de laatste nieuwsbrief met geplande concerten voor seizoen 2023-2024: klik HIER

Reserveren voor toekomstige concert(en): reserveren@klassiekindekerken.nl.
kkk

DOELSTELLING

Begin 2015 is de werkgroep Klassiek in de Kerken ontstaan om een nieuwe impuls te geven aan een serie van (licht)klassieke concerten in Boxtel. Men richt zich daarbij vooral op de majestueuze Sint-Petrusbasiliek en de intieme Protestantse Kerk. Want beide kerken lenen zich hiervoor uitstekend. Maar ook kunnen we zo deze twee cultuurhistorische monumenten voor Boxtel en omgeving promoten.

Voor uitvoeringen in de Protestantse Kerk werkt Klassiek in de Kerken samen met de Protestantse Gemeente. En voor uitvoeringen in de Sint-Petrusbasiliek is er nauw contact met de Heilig Hartparochie.

• – 6 uitvoeringen per seizoen op zaterdagmiddag tussen 16:00 en 17:30 uur
  • – waar mogelijk worden uitvoeringen gecombineerd met een workshop
  • – na afloop van een concert in de Protestantse Kerk is er gelegenheid om na te praten met een  drankje

• > het drankje is tegen een bescheiden bedrag verkrijgbaar
  • – toegangsprijs: € 15,- (kinderen t/m 16 jaar gratis)

Door omstandigheden kan worden afgeweken van dag, tijd en toegangsprijs

Laatst bijgewerkt: 3-09-2023

"We are in a position, as musicians, to touch the souls of those who listen."
-President Spencer Teachings of Spencer W. Kimball (1982)

1.Prot.Kerk    2.St.Petrusbasiliek